Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
DE MIÉRT?
Nincs idegesítőbb annál, mint látni, hogy szép számmal érkeznek fel a weboldaladra vagy járnak a webshopodban, mégsem nyomják meg elegen a KOSÁRBA gombot, vagy nem töltik ki a REGISZTRÁCIÓS űrlapot.
Olyan ez, mint ha csőstül bemennének egy boltba az emberek csak úgy nézelődni.
MIT LEHET TENNI?
A legrosszabb irány, de sajnos ilyenkor sokan elkezdjuk “kitalálni”, mi lehet a gond a termékünkkel, szolgáltatásainkkal, sőt, ami még rosszabb, az árainkkal. Ez sajnos vakon tapogatózás.
Elkezdeni variálni, módosítani, frissíteni a szolgáltatás/termék tartalmát, iiszonyatos meló és pénz, ráadásul időkiesés. Természetesen előfordulhat, hogy szükség van erre a lépésre. De semmiképp ne az alapján ez legyen az első lépés, hogy a weboldalon nem történik elég vásárlás/rendelés.
Mások elkezdik az árakat lenyomni, hátha úgy jobban megveszik a terméket. De ez egy csapda! Alacsonyabb árral vonzóvá tenni valamit nem vezet hosszú távon stabil eredményre, sőt a profitodat fogja csak károsítani. (Itt nem a tudatosan kialakított kedvezményekre, szezonális akciókra gondolj.) Neked különben sem azokra a vásárlókra van szükséged, akik mindent olcsón, vagy ingyen szeretnének megkapni. Neked az a célközönséged, aki értéket szeretne kapni, és fizetőképes is.
99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.
Egyszerűnek tűnik: van pénze, megengedheti magának, belefér a költségvetésébe. Általában ezzel a válasszal meg is elégszünk definíció szerint, de ez még csak a fele annak, amire szükségünk van.
DE! Valami hiányzik ebből a meghatározásból, amire viszont nekünk nagy szükségünk van. Ez pedig nem más, mint a hajlandóság. Azaz, hogy hajlandó is legyen a pénzét pont nálad elkölteni.
Az ember arra törekszik, hogy helyesen döntsön. Jól válasszon. Az emberek nem szeretnek hibázni! Ebből adódik, hogy az emberek csak akkor nem szeretnek pénzt kiadni, ha nem érzik, hogy jól döntenek, ha nem érzik, hogy helyesen választanak és jó helyre adják azt az összeget.
De hát mitől fogja ezt így érezni? Helyesen dönteni akkor tudunk, ha megvan minden információnk, amire szükségünk van, és biztonságban érezzük magunkat.
És itt a trükk. Mi az az információ, amire neki szüksége van? Mi az, amitől biztonságban fogja magát érezni? Ez az, amit csak TŐLE tudsz meg. Pontosan ezért végzünk felmérést, hogy lássuk, milyen félelmek és milyen vágyak motiválják őket döntéseikben.
A felmérésben ugyanis elmesélik majd, min van figyelmük, milyen érzéseik, félelmeik, vagy szokásaik vannak, milyen problémákba ütköznek, és mi az az ideális helyzet, amit elképzelnek az adott témában maguk számára. Ha ezeket megismered, akkor tudsz olyan szövegeket írni a weboldaladra, illetve bármilyen közösségi média posztra, ami érdekelni
fogja őket. És ami a legfontosabb, úgy fogják érezni, hogy érted őket. Ezzel pedig kivívod a HAJLANDÓSÁGUKAT.
Nézzünk egy példát.
Manapság rengeteg online webshop létezik, ahol egyre nagyobb bátorsággal és bizalommal vásárolnak az emberek. Ruhákat, szerszámokat, bútorokat. Bármit. Korábban el sem tudtuk volna képzelni, hogy pl. cipőt felpróbálás nélkül vásárolni fogunk, vagy bármilyen komoly elektronikai berendezést, bútort úgy válasszunk ki, hogy személyesen nem láttuk, nem fogtuk meg.
De akkor hogyan lehetett minket ebbe az irányba nyitottá tenni?
Hát úgy, hogy a legtöbbünk számára fontos problémát oldottak meg: és ez nem más, mint az időspórolás vagy kényelem, hiszen csak pár kattintás, és házhoz érkezik az áru. A fene fog időt pazarolni azzal, hogy egy fél napot járjon boltról boltra, ahol különben sincs az a méret, vagy szín, stb.
Tehát fel kellett ismerni, meg kellett tudni ezt a problémát ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődésünket. Ezt követően folytatódhatott a bizalom mélyítése. Pl. attól, hogy ingyen visszaküldhető az áru, az csökkenti a kockázatot azzal kapcsolatban, hogy nem láttuk, nem próbáltuk fel, és így tovább.
Aztán az adott terméknél látjuk, hogy ott van több száz vagy ezer pozitív visszajelzés, fotókkal olyanoktól, akik már megvásárolták a terméket. Ezek mind azt sugallják, hogy nincs kockázat, ráadásul a képek és a leírás alapján pont most, pont ilyenre vágyik az illető – amit szintén a felmérésből tudsz meg. Mérd hát fel a piacod, tudd meg, mi fontos nekik, és építsd ki a bizalmat annak segítségével.
Van még egy REJTETT TÉNYEZŐ, ami gátolja, hogy valaki hajlandó legyen pénzt kiadni valamire, amire Te pontosan tudod, hogy szüksége van. Főként olyan szolgáltatásoknál vagy termékeknél igaz ez, amik egyedibb helyzetekre adnak
megoldást, vagy teljesen új trendeket és igényeket teremtenek. Gondolok itt olyanokra, mint egy napelem berendezés, vagy komplett IT szolgáltatás, de akár mentálhigiénés problémák kezelése vagy szervezetfejlesztési szolgáltatások.
Ezeket nem lehet csak úgy feltenni a webshopba, és várni, hogy beleteszik a kosarukba. Ilyenkor figyelembe kell vennünk ezt a rejtett tényezőt, ami nem más, mint a célközönséged TUDATOSSÁGA azzal a problémával kapcsolatban, amire Te a megoldást nyújtod. Fontos észre venned, hogy a célpiacod MINDIG kevesebbet tud a témában, mint Te, aki a
szakértője vagy. Ezért a Te felelősséged, hogy feljebb hozd a tudatossági szintjüket ahhoz, hogy MEGÉRTSÉK, miért van szükségük arra, amit kínálsz.
Nézd át a weboldalad szövegeit. Akár kérdezd meg a környezetedben lévők közül azokat, akik célcsoportodra illenek, és kérdezd meg, érthető-e számára, amit ott talál? Neki szól-e? Figyeld meg a reakcióját!
Sok olyan weboldalt látunk, ami tele van szakszavakkal, kifejezésekkel. Ami egyébként sugározhat profizmust, de csak akkor, ha arra szüksége van a célcsoportodnak.
Beszélj az ő nyelvükön!
Mi az ő nyelvük?
Beszélj velük és ismerd meg!
Mérd fel a piacod!
Szükséged van ebben segítségre?
Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
Tarts lépést a marketinggel: Így hozhatsz ki többet a vállalkozásodból! A világ változik, a marketing is! Emlékszel, amikor a marketing…
Hogyan használd a marketingedben a ChatGPT-t? A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése az elmúlt években számos iparágban átalakította a működést,…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat