Hogyan használd a marketingedben a ChatGPT-t? A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése az elmúlt években számos iparágban átalakította a működést,…
Tudom, hogy keményen dolgozol a cégedben, az érdeklődő szerzés fontos tevékenységed, mégis minden nap azon gondolkodsz, hogyan növelhetnéd az érdeklődőid számát. Próbálkozol több módszerrel is, beleteszed az energiád, amennyire van időd.
De miért van az, hogy mindezek ellenére még mindig úgy érzed, hogy kopogtatnak be elegen az ajtódon?
Nos, ennek 3 ALAPVETŐ OKA lehet.
Nézzük most az elsőt, de úgy olvass tovább, hogy őszintén, alaposan nézd meg, Rád ez hogyan vonatkozik.
Manapság úgy tartják, hogy aki nincs fent az interneten legalább egy weboldallal, az gyakorlatilag nem is létezik.
Ennél azonban jóval TÖBBRŐL VAN SZÓ. Ha már van weboldalad, az természetesen jó kezdet. De mit ér a csili-vili oldalad, ha nem látogatja senki, és senki nem tud róla?
Ha nem tudnak rólad, nem létezel. Egész egyszerűen az érdeklődőid elvesznek a zajban, elfelejtenek, vagy fel sem tűnsz nekik.
Mi az ELÉG?
Hát, ez attól függ, mennyi ügyfelet szeretnél. Amíg nincs bőséges érdeklődőd, akiket ügyfeleiddé tehetsz, biztos lehetsz benne, hogy NEM ELÉG.
Kísérletezd ki, nálad mi az a mennyiség, ami ahhoz kell, hogy beinduljon valami.
Egy ügyfelünk például megfigyelte, hogy ha havonta 3000 szórólapot kell kiszórnia ahhoz, hogy csörögjön a telefon. Az alatt meg sem mozdul semmi.
Nálad mennyi a MÁGIKUS KÜSZÖB, amit át kell lépned?
99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.
Ne udvariaskodj, vagy gondold azt, hogy „lehengerled” az olvasókat, látogatókat. Csak csináld. PRÓBÁLD KI.
A mennyiség legyen az első, aztán majd finomítasz a minőségen is.
Természetesen használhatsz több csatornát, a közösségi médiát, hirdetéseket, hírlevelet, szórólapot, plakátot, bármit, ami rendelkezésedre áll, és eléred rajta a potenciális közönséged.
A lényeg, hogy gondoskodj ELEGENDŐ kiáramlásról.
Első lépésben ezt nézd meg, nálad hogyan van ez, és javíts rajta!
Ha ez már jól megy, de VALAMI MÉG MINDIG NEM KEREK, akkor elérkeztél a következő pontra, ahol javíthatsz az érdeklődőid mennyiségén.
A mennyiség után a minőség következik. Ha már jól be van járatva a mennyiség, akkor jöhet a finomítás. Miért? Mert akkor nem kell vakon lövöldöznöd, hanem sokkal pontosabban fogsz tudni célozni.
No nézzük meg, hogy hogyan. Íme a második ok.
A siker kulcsa az ügyfelek megértése. Ugyanis, ha nem érted meg őket, és nem ismered a problémáikat, vágyaikat, érzéseiket, akkor nem tudsz az ő nyelvükön beszélni.
Ha pedig nem érti mit kínálsz, ha bizonytalan abban, mit kap, nem fogja érdekelni a dolog, elvesztetted, mint érdeklődőt, nem nálad fogja elkölteni a pénzét.
Nem egyszer, nem kétszer futunk bele olyan weboldalba, ahol a szolgáltatásokat olyan nyelvezettel fogalmazzák meg vagy mutatják be, amit a szakma nagyon jól megért, de az, akinek szüksége lenne az adott segítségre, laikusként, idegenként olvassa.
Nagyon fontos tudnod: a potenciális vásárlóid tudatossága a Tiednél jóval kisebb az adott területen. Ezért ne várd el, hogy azonnal rákapjanak arra, bármit is kínálsz.
Még egy szál virágot sem vennél meg az aluljáróban, ha a kofa arról harsogna, hogy milyen termőterületen nőtt, milyen keresztezéssel nevelt rózsáról van szó. De ha azzal szólít meg, hogy névnapra, szülinapra, vagy csak szeretetből valakit lepj meg, az már mindjárt érthető lesz. Még akkor is, ha most épp nem aktuális, ha legközelebb lesz apropód, eszedbe fog jutni, hol vegyél virágot.
Ha tehát ők úgy érzik, hogy Te érted őket, akkor megbíznak benned, és szívesen fordulnak hozzád. Te leszel a megoldásuk.
Minden posztod, minden hírleveled, cikked, weboldal szöveged az ő nézőpontjából írd meg.
MIT TEGYÉL, HOGY MEGISMERD ŐKET?
Egyszerűbb a válasz, mint gondolnád.
Kérdezd meg őket. Hidd el, szívesen elmondják. Az emberek szeretnek beszélni a problémáikról, vagy épp vágyaikról. Jól esik nekik, ha meghallgatják őket, mert sajnos ritkán van benne részük.
Legyél Te az, aki megteszi. És ha már ismered az igényeiket, alakítsd át kommunikációs stratégiádat ahhoz igazodva.
Mi jöhet még? Mert bizony van még egy fontos kirakóelem, ami akadálya lehet annak, hogy kevesen érdeklődnek irántad.
Hogy mi a hiányzó láncszem?
Nézzük a harmadik okot.
Stratégia nélkül piacra vinni a termékünket olyan, mint egy háborúba elindulni úgy, hogy lesz, ami lesz, aki szembe jön, azzal végzünk.
Miért kell pontos terv a marketingben?
Az egyik ok, hogy jelenleg szinte minden iparágban nagy a verseny, és a konkurenciád ugyanúgy szeretné megszerezni a figyelmet, mint Te. Ha őt jobban ismerik, jobban beépült a közönség fejébe, akkor őket fogják többen keresni, függetlenül attól, hogy Te jobb vagy-e vagy sem.
A másik ok, hogy még ha az információs zaj ellenére meg is találnak a potenciális érdeklődők, nagyon könnyen tovább állnak, ha nem tartod őket szorosan az „udvarodban”.
Ha már egyszer arra járt, tartsd meg.
Gondolnod kell arra is, hogy nem mindenki akar éppen most vásárolni azok közül, akik a célközönségedhez tartozik. De ha megfogod őket, nem veszíted őket szem elől, és ők is figyelemmel kísérnek, Te leszel az, akihez fordulnak, ha aktuális lesz számukra a vásárlás.
MIT ÉRTÜNK STRATÉGIA ALATT?
Egy olyan pontos útvonalat kell kiépítened, amin könnyedén tudnak sétálni az ügyfeleid, miközben meg akarnak oldani egy problémájukat.
Az az igazság, hogy azon a területen, ahol megoldást keresnek éppen, kisebb-nagyobb mértékben bizonytalanok, vagy nem tudják, merre induljanak. Különben már nem lenne számukra probléma a probléma, mert megoldották volna önállóan.
Mutass nekik Te egy pontos utat, hogy megtalálják, amit keresnek!
Tehát kell egy terv többek között arra, hogy
Ha van stratégiád, ahhoz tudod igazítani a weboldalad, és minden más kommunikációs csatornádat.
Sokan megkeresnek bennünket azzal, hogy szeretnének egy csodaszép weboldalt, és van, hogy nagyon konkrét elképzelésük van a design-t illetően. Ami egyébként nagyon jó, hiszen fontos, hogy önazonos legyen és közvetítse azokat az értékeket, hangulatot, színvonalat, amit képviselsz a vállalkozásoddal.
Ám a weboldallal kapcsolatban az elsődleges az, hogy betölti-e a funkcióját? Önmagában az, hogy igényes vagy szép, az nem egy funkció.
Csúnyán fogalmazva egy oldal lehet baromi ronda is, ha rengetegen vásárolnak vagy érdeklődnek rajta.
És az, hogy pontosan mi az a funkció, vagy funkciók, amiket betölt majd az oldalad, az a stratégiádon alapul.
_________________
Bízunk benne, hogy segítettünk ezzel a cikkel abban, hogy tudd, hogyan működik az érdeklődő szerzés.
Összefoglalva:
Ha ezt a három lépést alaposan megérted és alkalmazod, időről időre frissítve azokat, akkor biztos lehetsz benne, hogy egyre növekvő, terjeszkedő vállalkozásod lesz.
Ha nincs kapacitásod bármelyik lépés megvalósításában, vagy szükséged van külső segítségre, további tanácsokra, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!
Hogyan használd a marketingedben a ChatGPT-t? A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése az elmúlt években számos iparágban átalakította a működést,…
Legfontosabb marketing trendek 2024-ben A marketing világa folyamatosan változik, és azok a cégek, amelyek naprakészek maradnak a legújabb trendekkel kapcsolatban,…
AI eszközök segítségével így növeld a marketinged hatékonyságát Az online marketing világában a verseny egyre erősödik, és mindenki igyekszik megragadni…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat