Telefon

+36 30 619 7748

Email

info@ttmarketingstudio.hu

3 ok, amiért nincs elég érdeklődőd

Érdeklődő szerzés okosan

Tudom, hogy keményen dolgozol a cégedben, az érdeklődő szerzés fontos tevékenységed, mégis minden nap azon gondolkodsz, hogyan növelhetnéd az érdeklődőid számát. Próbálkozol több módszerrel is, beleteszed az energiád, amennyire van időd.

De miért van az, hogy mindezek ellenére még mindig úgy érzed, hogy kopogtatnak be elegen az ajtódon?

Nos, ennek 3 ALAPVETŐ OKA lehet. 

Nézzük most az elsőt, de úgy olvass tovább, hogy őszintén, alaposan nézd meg, Rád ez hogyan vonatkozik.

 

ÉRDEKLŐDŐ SZERZÉS 1. HIBA: NINCS ELÉG KIÁRAMLÁS

Manapság úgy tartják, hogy aki nincs fent az interneten legalább egy weboldallal, az gyakorlatilag nem is létezik.

Ennél azonban jóval TÖBBRŐL VAN SZÓ. Ha már van weboldalad, az természetesen jó kezdet. De mit ér a csili-vili oldalad, ha nem látogatja senki, és senki nem tud róla?

Ha nem tudnak rólad, nem létezel. Egész egyszerűen az érdeklődőid elvesznek a zajban, elfelejtenek, vagy fel sem tűnsz nekik.

 

Mi az ELÉG?

Hát, ez attól függ, mennyi ügyfelet szeretnél. Amíg nincs bőséges érdeklődőd, akiket ügyfeleiddé tehetsz, biztos lehetsz benne, hogy NEM ELÉG.

Kísérletezd ki, nálad mi az a mennyiség, ami ahhoz kell, hogy beinduljon valami. 

Egy ügyfelünk például megfigyelte, hogy ha havonta 3000 szórólapot kell kiszórnia ahhoz, hogy csörögjön a telefon. Az alatt meg sem mozdul semmi.

Nálad mennyi a MÁGIKUS KÜSZÖB, amit át kell lépned?

érdeklődő szerzés

ONLINE MARKETING ABC CÉGVEZETŐKNEK

99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.

Ne udvariaskodj, vagy gondold azt, hogy „lehengerled” az olvasókat, látogatókat. Csak csináld. PRÓBÁLD KI

A mennyiség legyen az első, aztán majd finomítasz a minőségen is.

Természetesen használhatsz több csatornát, a közösségi médiát, hirdetéseket, hírlevelet, szórólapot, plakátot, bármit, ami rendelkezésedre áll, és eléred rajta a potenciális közönséged.

A lényeg, hogy gondoskodj ELEGENDŐ kiáramlásról.

Első lépésben ezt nézd meg, nálad hogyan van ez, és javíts rajta!

Ha ez már jól megy, de VALAMI MÉG MINDIG NEM KEREK, akkor elérkeztél a következő pontra, ahol javíthatsz az érdeklődőid mennyiségén.

A mennyiség után a minőség következik. Ha már jól be van járatva a mennyiség, akkor jöhet a finomítás. Miért? Mert akkor nem kell vakon lövöldöznöd, hanem sokkal pontosabban fogsz tudni célozni.

No nézzük meg, hogy hogyan. Íme a második ok.

 

ÉRDEKLŐDŐ SZERZÉS 2. HIBA: NEM ISMERED A KÖZÖNSÉGED

A siker kulcsa az ügyfelek megértése. Ugyanis, ha nem érted meg őket, és nem ismered a problémáikat, vágyaikat, érzéseiket, akkor nem tudsz az ő nyelvükön beszélni.

Ha pedig nem érti mit kínálsz, ha bizonytalan abban, mit kap, nem fogja érdekelni a dolog, elvesztetted, mint érdeklődőt, nem nálad fogja elkölteni a pénzét.

Nem egyszer, nem kétszer futunk bele olyan weboldalba, ahol a szolgáltatásokat olyan nyelvezettel fogalmazzák meg vagy mutatják be, amit a szakma nagyon jól megért, de az, akinek szüksége lenne az adott segítségre, laikusként, idegenként olvassa.

Nagyon fontos tudnod: a potenciális vásárlóid tudatossága a Tiednél jóval kisebb az adott területen. Ezért ne várd el, hogy azonnal rákapjanak arra, bármit is kínálsz.

Még egy szál virágot sem vennél meg az aluljáróban, ha a kofa arról harsogna, hogy milyen termőterületen nőtt, milyen keresztezéssel nevelt rózsáról van szó. De ha azzal szólít meg, hogy névnapra, szülinapra, vagy csak szeretetből valakit lepj meg, az már mindjárt érthető lesz. Még akkor is, ha most épp nem aktuális, ha legközelebb lesz apropód, eszedbe fog jutni, hol vegyél virágot.

Ha tehát ők úgy érzik, hogy Te érted őket, akkor megbíznak benned, és szívesen fordulnak hozzád. Te leszel a megoldásuk.

Minden posztod, minden hírleveled, cikked, weboldal szöveged az ő nézőpontjából írd meg.

 

MIT TEGYÉL, HOGY MEGISMERD ŐKET?

Egyszerűbb a válasz, mint gondolnád.

Kérdezd meg őket. Hidd el, szívesen elmondják. Az emberek szeretnek beszélni a problémáikról, vagy épp vágyaikról. Jól esik nekik, ha meghallgatják őket, mert sajnos ritkán van benne részük.

érdeklődő szerzés

Legyél Te az, aki megteszi. És ha már ismered az igényeiket, alakítsd át kommunikációs stratégiádat ahhoz igazodva.

Mi jöhet még? Mert bizony van még egy fontos kirakóelem, ami akadálya lehet annak, hogy kevesen érdeklődnek irántad.

Hogy mi a hiányzó láncszem? 

Nézzük a harmadik okot.

 

ÉRDEKLŐDŐ SZERZÉS 3. HIBA: NINCS STRATÉGIÁD

Stratégia nélkül piacra vinni a termékünket olyan, mint egy háborúba elindulni úgy, hogy lesz, ami lesz, aki szembe jön, azzal végzünk. 

Miért kell pontos terv a marketingben?

Az egyik ok, hogy jelenleg szinte minden iparágban nagy a verseny, és a konkurenciád ugyanúgy szeretné megszerezni a figyelmet, mint Te. Ha őt jobban ismerik, jobban beépült a közönség fejébe, akkor őket fogják többen keresni, függetlenül attól, hogy Te jobb vagy-e vagy sem.

A másik ok, hogy még ha az információs zaj ellenére meg is találnak a potenciális érdeklődők, nagyon könnyen tovább állnak, ha nem tartod őket szorosan az „udvarodban”. 

Ha már egyszer arra járt, tartsd meg.

Gondolnod kell arra is, hogy nem mindenki akar éppen most vásárolni azok közül, akik a célközönségedhez tartozik. De ha megfogod őket, nem veszíted őket szem elől, és ők is figyelemmel kísérnek, Te leszel az, akihez fordulnak, ha aktuális lesz számukra a vásárlás.

MIT ÉRTÜNK STRATÉGIA ALATT?

Egy olyan pontos útvonalat kell kiépítened, amin könnyedén tudnak sétálni az ügyfeleid, miközben meg akarnak oldani egy problémájukat.

Az az igazság, hogy azon a területen, ahol megoldást keresnek éppen, kisebb-nagyobb mértékben bizonytalanok, vagy nem tudják, merre induljanak. Különben már nem lenne számukra probléma a probléma, mert megoldották volna önállóan.

Mutass nekik Te egy pontos utat, hogy megtalálják, amit keresnek!

Tehát kell egy terv többek között arra, hogy 

  • mit csinálsz azokkal, akik már fellátogattak a weboldaladra, de még nem vásároltak semmit?
  • hogyan gyűjtesz be e-mail címeket, telefonszámokat azoktól, akik még csak nézelődnek, érdeklődnek, de még nem feltétlen akarnak most vásárolni?
  • hogyan tartod forrón azokat, akiket már megszólítottál?
  • milyen ajánlatokkal bombázod azokat, akik figyelnek Rád?
  • hogyan tartod a kapcsolatot azokkal, akiknek már nyújtottál valaha szolgáltatást, vagy vettek már tőled valamit?
  • és így tovább.

Ha van stratégiád, ahhoz tudod igazítani a weboldalad, és minden más kommunikációs csatornádat.

Sokan megkeresnek bennünket azzal, hogy szeretnének egy csodaszép weboldalt, és van, hogy nagyon konkrét elképzelésük van a design-t illetően. Ami egyébként nagyon jó, hiszen fontos, hogy önazonos legyen és közvetítse azokat az értékeket, hangulatot, színvonalat, amit képviselsz a vállalkozásoddal.

Ám a weboldallal kapcsolatban az elsődleges az, hogy betölti-e a funkcióját? Önmagában az, hogy igényes vagy szép, az nem egy funkció.

Csúnyán fogalmazva egy oldal lehet baromi ronda is, ha rengetegen vásárolnak vagy érdeklődnek rajta.

És az, hogy pontosan mi az a funkció, vagy funkciók, amiket betölt majd az oldalad, az a stratégiádon alapul.

_________________

Bízunk benne, hogy segítettünk ezzel a cikkel abban, hogy tudd, hogyan működik az érdeklődő szerzés.

Összefoglalva:

  1. Növeld a kommunikáció mennyiségét a cégedről, a termékeidről, a szolgáltatásokról. Használj annyi csatornát, amennyit a célközönséged látogat vagy olvas, és légy annyiszor rajta, amennyiszer csak tudsz.
  2. Ismerd meg a célközönséged úgy, hogy megkérdezed őket. Hallgasd meg, értsd meg őket. Készíts felmérést, és használd fel a válaszokat a kommunikációdban, így javítva azon, hogy jobban célba érjen, amit közvetítesz.
  3. Építsd fel kommunikációs stratégiád. Legyen egy pontos útvonalad, ahol tereled az érdeklődőidet a vásárlás felé. Ne szalassz el senkit, aki látta a posztodat, vagy megnézte a weboldalad. Szólítsd meg újra, gyűjtsd be az elérhetőségeit, kínálj neki olyat, ami segít neki, vagy örömet okoz a számára. Igazítsd a weboldalad szövegét, hírleveleidet, posztjaidat úgy, hogy mindegyiknek tudatos szerepe legyen a stratégiádban.

Ha ezt a három lépést alaposan megérted és alkalmazod, időről időre frissítve azokat, akkor biztos lehetsz benne, hogy egyre növekvő, terjeszkedő vállalkozásod lesz.

Ha nincs kapacitásod bármelyik lépés megvalósításában, vagy szükséged van külső segítségre, további tanácsokra, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!

érdeklődő szerzés

Ezeket olvastad már?

  • Minden cikk
  • Blogolás
  • Facebook
  • Google algoritmus
  • Keresőoptimalizálás
  • LinkedIn
  • Marketing
  • Online marketing
  • Stratégia
  • Uncategorized
  • Weboldal készítés
  • WordPress

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Duplázd meg a bevételed program

10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed. 

© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat