Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
Ha úgy érzed, hiába hirdetsz, és csak kidobott pénz az egész, akkor érdemes tovább olvasnod. Az alábbi pontok alapján ellenőrizheted bármelyik most futó, vagy korábbi hirdetésed, meg fogod találni az esetleges hibát.
A Facebook hirdetési felületen a rendszer kijelzi számodra, ha túl alacsony például a napi beállított kereted ahhoz, hogy bármit el tudjon vele érni a rendszer. A túl alacsony keretből ugyanis nem tudja elegendő mennyiségű emberhez eljuttatni a hirdetésed, gyakorlatilag elvész a tengerben.
Erre érdemes tehát odafigyelned, hiszen bármilyen összegről is van szó, ha az kidobott pénz, azt kár elvesztegetni.
Itt nem csak az életkor vagy földrajzi beállításokra gondolunk, hanem arra, hogy tudatos vagy-e azzal kapcsolatban, hogy kiknek szeretnél hirdetni?
Azt tapasztaljuk, hogy a legtöbben odáig jutnak ezzel kapcsolatban, hogy “bárkinek, akinek erre szüksége lehet”. Ez sajnos nem lesz elég. Túl általános ahhoz, hogy aki belefut a hirdetésedbe, azonosulni tudjon azzal, amit lát.
Mondok egy egyszerű példát: egy férfi borotva reklámozásánál nem szokás a nőket megszólítani. De mi van akkor, ha mégis meg tudod őket szólítani? Nyilván nem azzal az üzenettel, hogy vásároljanak férfi borotvát maguknak. Hanem azokat a nőket keresed, akik szeretnék, ha a szeretett férfi arca puhán simuljon hozzájuk, vagy egyszerűen csak szeretnének örömet okozni és gondoskodni párjukról.
99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.
Könnyen lehet, hogy ez egy sokkal érdeklődőbb és szélesebb közönség, mint maguk a férfiak.
Ebből következik, hogy egy adott terméknek/szolgáltatásnak nem csak egy, hanem több tucat célközönsége lehet, akiket mind más fajta üzenettel kell megközelítened.
Például, ha virágüzleted van, számos specifikus célcsoportot meg tudsz határozni:
Ha ezekre külön készítesz hirdetést, akkor növelni tudod a hatékonyságot, hiszen jobban eltalálod azokat, akiknek éppen aktuális vagy passzol rájuk a szituáció, amit írsz.
Gondold ki, hogy a Te esetedben hány féle közönséget tudsz megszólítani, és variáld ezt a hirdetéseidben.
Sokan feltételezik, hogy ismerik a célcsoportjukat, hiszen minden nap találkoznak, beszélnek velük. Igaz, hogy ezáltal rengeteg információ birtokában vagy. Ugyanakkor nem kérdezted meg őket, hogy pontosan mire vágynak, milyen problémák megoldásában kell nekik segítség, mit gondolnak, vagy mit éreznek azzal a témával kapcsolatban, amit nyújtasz, szolgáltatsz. Ha nem ismered ezeket az információkat róluk, a hirdetéseid vakon lövöldöznek, ahelyett, hogy pontosan céloznál.
Időről időre fontos tudnod, hogy mi zajlik a fejükben, így tudsz reagálni, illetve jobban meg tudod szerezni a figyelmüket. Az emberek nagyon hálásak tudnak lenni azért, mert valaki meghallgatja, megérti őket.
Ráadásul a felmérés eredményei inputot adnak az egész piaci, illetve kommunikációs stratégiád alakításához. Semmiképp ne hagyd ki! 2-3 évente, vagy egy-egy gazdasági változást követően ismételd meg, változhat a hozzáállás.
Sokan használják például a Facebook ismerősöket arra, hogy megkérdezzék őket, tetszik-e nekik ez a borító, vagy az a logó, vagy megkérdezik a véleményüket arról, hogy melyik a jobb szöveg/kép/színvilág, és így tovább.
Ez hasznos tud lenni bizonyos esetekben, de sajnos több probléma is van ezzel:
+ Tipp: Szöveget is érdemes tesztelni. Egy helyesen elvégzett felmérés alapján több verziót is összeállíthatsz, és arra több különböző posztot, hirdetést vagy akár weboldal-variációt is létrehozhatsz, amit versenyeztethetsz egymással.
Ez lehet, hogy sziszifuszi munka a számodra, és egy gyors Facebook körkérdés sokkal egyszerűbb, viszont ha valódi eredményeket szeretnél elérni, és nem mellé lőni, akkor érdemes belefektetni ezt az extra munkát is.
Ha nincs erre kapacitásod, Ránk is bízhatod mindezt, fordulj hozzánk bizalommal!
Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
Tarts lépést a marketinggel: Így hozhatsz ki többet a vállalkozásodból! A világ változik, a marketing is! Emlékszel, amikor a marketing…
Hogyan használd a marketingedben a ChatGPT-t? A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése az elmúlt években számos iparágban átalakította a működést,…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat