Telefon

+36 30 619 7748

Email

info@ttmarketingstudio.hu

Kidobott pénz a hirdetésed?

Hirdetés: csak kidobott pénz?

Ha úgy érzed, hiába hirdetsz, és csak kidobott pénz az egész, akkor érdemes tovább olvasnod. Az alábbi pontok alapján ellenőrizheted bármelyik most futó, vagy korábbi hirdetésed, meg fogod találni az esetleges hibát.

 

Nézd meg, elegendő pénz van-e beállítva a kampányodban ahhoz, hogy érdemben hatást érj el?

A Facebook hirdetési felületen a rendszer kijelzi számodra, ha túl alacsony például a napi beállított kereted ahhoz, hogy bármit el tudjon vele érni a rendszer. A túl alacsony keretből ugyanis nem tudja elegendő mennyiségű emberhez eljuttatni a hirdetésed, gyakorlatilag elvész a tengerben.

Erre érdemes tehát odafigyelned, hiszen bármilyen összegről is van szó, ha az kidobott pénz, azt kár elvesztegetni.

 

Ellenőrizd, hogy megfelelő célközönségednek szól-e a hirdetésed!

Itt nem csak az életkor vagy földrajzi beállításokra gondolunk, hanem arra, hogy tudatos vagy-e azzal kapcsolatban, hogy kiknek szeretnél hirdetni?

Azt tapasztaljuk, hogy a legtöbben odáig jutnak ezzel kapcsolatban, hogy “bárkinek, akinek erre szüksége lehet”. Ez sajnos nem lesz elég. Túl általános ahhoz, hogy aki belefut a hirdetésedbe, azonosulni tudjon azzal, amit lát.

Mondok egy egyszerű példát: egy férfi borotva reklámozásánál nem szokás a nőket megszólítani. De mi van akkor, ha mégis meg tudod őket szólítani? Nyilván nem azzal az üzenettel, hogy vásároljanak férfi borotvát maguknak. Hanem azokat a nőket keresed, akik szeretnék, ha a szeretett férfi arca puhán simuljon hozzájuk, vagy egyszerűen csak szeretnének örömet okozni és gondoskodni párjukról.

hirdetés

ONLINE MARKETING ABC CÉGVEZETŐKNEK

99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.

Könnyen lehet, hogy ez egy sokkal érdeklődőbb és szélesebb közönség, mint maguk a férfiak.

Ebből következik, hogy egy adott terméknek/szolgáltatásnak nem csak egy, hanem több tucat célközönsége lehet, akiket mind más fajta üzenettel kell megközelítened.

Például, ha virágüzleted van, számos specifikus célcsoportot meg tudsz határozni:

  • azok, akik ajándékozni szeretnének szeretteiknek: ezt a csoportot tovább lehet bontani alkalmakra: randevúra, szülinapra, névnapra, bocsánatkérésre, lakásavatóra, és így tovább.
  • akik szeretik a virágokat
  • szezonális alkalmak: anyák napja, ballagás, stb.

 

Ha ezekre külön készítesz hirdetést, akkor növelni tudod a hatékonyságot, hiszen jobban eltalálod azokat, akiknek éppen aktuális vagy passzol rájuk a szituáció, amit írsz.

Gondold ki, hogy a Te esetedben hány féle közönséget tudsz megszólítani, és variáld ezt a hirdetéseidben.

 

Ez a lépés az, ami általában kimarad: a célközönség felmérése, megismerése.

Sokan feltételezik, hogy ismerik a célcsoportjukat, hiszen minden nap találkoznak, beszélnek velük. Igaz, hogy ezáltal rengeteg információ birtokában vagy. Ugyanakkor nem kérdezted meg őket, hogy pontosan mire vágynak, milyen problémák megoldásában kell nekik segítség, mit gondolnak, vagy mit éreznek azzal a témával kapcsolatban, amit nyújtasz, szolgáltatsz. Ha nem ismered ezeket az információkat róluk, a hirdetéseid vakon lövöldöznek, ahelyett, hogy pontosan céloznál.

Időről időre fontos tudnod, hogy mi zajlik a fejükben, így tudsz reagálni, illetve jobban meg tudod szerezni a figyelmüket. Az emberek nagyon hálásak tudnak lenni azért, mert valaki meghallgatja, megérti őket.

Ráadásul a felmérés eredményei inputot adnak az egész piaci, illetve kommunikációs stratégiád alakításához. Semmiképp ne hagyd ki! 2-3 évente, vagy egy-egy gazdasági változást követően ismételd meg, változhat a hozzáállás.

 

Tipikus hiba: rossz helyen és rosszul kérsz visszajelzést, ahelyett, hogy tesztelnél.

Sokan használják például a Facebook ismerősöket arra, hogy megkérdezzék őket, tetszik-e nekik ez a borító, vagy az a logó, vagy megkérdezik a véleményüket arról, hogy melyik a jobb szöveg/kép/színvilág, és így tovább.

Ez hasznos tud lenni bizonyos esetekben, de sajnos több probléma is van ezzel:

  • az ismerőseid egyáltalán nem biztos, hogy a célközönséged is. Ha mégis, akkor természetesen ez egy jó fórum a számodra, de ha nem, akkor nagyon mellé lősz azzal, ha az ő nézőpontjukra alapozol.
  • rossz a kérdés. A véleményüket megkérdezheted, de soha ne arról, hogy melyik szöveg/design tetszik-e nekik jobban, vagy mit gondolnak róla. Miért? Mert neked azt kell megtudnod, hogy mire kattintanának többen? Amikor rákattintasz valamilyen hirdetésre, hidd el, az nem egy tudatos, átgondolt döntés lesz: hm…ennek a hirdetésnek nagyon harmonizál a színvilága a betűtípussal, ezért szimpatikusabb, mint az alatta levő…na jó, akkor emerre kattintok. Ilyen nincs, nem fog megtörténni. Ha azt szeretnéd megtudni, hogy melyikre kattintanának többen, akkor azt teszteld le élesben. Hálistennek a hirdetéseket lehet versenyeztetni egymással, így ugyanabból a költségkeretből párhuzamosan futtathatsz több verziót, így láthatod, hogy melyik lesz a nyerőbb. És sokszor meglepő az eredmény, egyáltalán nem biztos, hogy az esztétikusabb hoz több látogatót, érdeklődőt, stb. Lehet, hogy a kérdésedre válaszolva sokaknak tetszik a kék szín. Ám élesben kipróbálva simán lehet, hogy a piros szín kétszer annyi kattintást ér el, így az lesz a jobb választás.
hirdetés
  • hogyan kapj akkor visszajelzést pl. egy logóról? rossz kérdés az, hogy melyik tetszik. Csak elkezdenek okoskodni. Ha több verziód van, és szeretnéd eldönteni, hogy melyik irány a jobb, akkor inkább azt kérdezd, hogy melyik mit kommunikál a számukra? Hiszen egy logónak ez a célja: közvetítse azt, ami Te vagy, ami a Vállalkozásod, illetve annak értékei, minősége, és így tovább. Ha ezek visszaköszönnek a válaszokból, akkor jó a logód. Ha nem, akkor másik irányt kell választanod. Ehhez hasonlóan térképezd fel a színeket, főbb design elemeket, pl. könyv borítót. Nem feltétlenül egymással kell összehasonlíttatnod a verziókat. Azt tudd meg, hogy melyik mit kommunikál a közönségednek, és a válaszokból döntsd el, melyik lesz a megfelelő!

 

+ Tipp: Szöveget is érdemes tesztelni. Egy helyesen elvégzett felmérés alapján több verziót is összeállíthatsz, és arra több különböző posztot, hirdetést vagy akár weboldal-variációt is létrehozhatsz, amit versenyeztethetsz egymással.

Ez lehet, hogy sziszifuszi munka a számodra, és egy gyors Facebook körkérdés sokkal egyszerűbb, viszont ha valódi eredményeket szeretnél elérni, és nem mellé lőni, akkor érdemes belefektetni ezt az extra munkát is.

 

Ha nincs erre kapacitásod, Ránk is bízhatod mindezt, fordulj hozzánk bizalommal!

Ezeket olvastad már?

  • Minden cikk
  • Black Friday
  • Blogolás
  • Facebook
  • Google algoritmus
  • Keresőoptimalizálás
  • LinkedIn
  • Marketing
  • Online marketing
  • Stratégia
  • Uncategorized
  • Weboldal készítés
  • WordPress

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Duplázd meg a bevételed program

10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed. 

© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat