Telefon

+36 30 619 7748

Email

info@ttmarketingstudio.hu

Mi az online marketing legfontosabb része, amit mindenki kihagy?

Nagyon sok vezető és vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy elkezd kommunikálni a célcsoportja felé anélkül, hogy pontosan tudná, hogy mik a célcsoportja pontos igényei, problémái, kihívásai. Ez sajnos azt eredményezi, hogy hiába költ el a cég nagyon sokat különféle kommunikációs tevékenységekre, mégsem jön a megfelelő eredmény. 

Ahhoz, hogy hatékony kommunikációt és értékesítést végezhessünk, elengedhetetlen az, hogy ismerjük a célközönségünk problémáit, hogy termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal ezek orvoslását, megoldását, könnyítését célozhassuk meg. Szemléltetésnek bemutatok erre egy példát. Ha napelemeket árulsz, és azt hirdeted, hogy szerelj te is napelemet a házadra, akkor nem biztos, hogy sokan fognak vásárolni tőled. Ám, ha kideríted azt csak a példának okáért, hogy az átlag magyar családnak nehéz kijönni havi szinten a fizetéséből, és az emberek előnyben részesítik a megtakarítási lehetőségeket, akkor máris a következő kommunikációval tudod hirdetni a napelemeidet: „Takarítsd meg az áramfogyasztásod akár 100%-át, mutatom hogyan!” Látható, hogy erre talán már több ember kapja fel a fejét. 

Hogyan derítheted ki tehát a célcsoportod igényeit? Felméréssel!

Mit jelent az, hogy felmérést készíteni? 

Az első lépés, hogy tudd: kitől és mit szeretnél megtudni. Ezután gondold át az alábbi pontokat:

  • Állítsd össze a kérdéseket, amikről visszajelzést szeretnél kapni. Kigondolhatsz feleletválasztós kérdéseket, vagy szabad-szövegeseket is. Én ez utóbbit sok esetben azért kedvelem, mert bár az elemzés sokkal több időt vesz igénybe, pontosabb eredményt kapunk, ha saját szavaikkal fejezik ki magukat a válaszadók.
  • Gondold ki, hogy milyen formában gyűjtöd be az adatokat: telefonon, személyesen, online kérdőívvel, pl. Google Form vagy Typeform használatával, vagy közösségi média szavazás formájában.
  • A kérdéseket érdemes tesztelni egy szűkebb körben, hogy lásd, tényleg hasznos válaszokat eredményez-e a felmérésed. Ha kell, igazíts a kérdéseken.
  • Jöhet a terjesztés, vagy a felmérés elvégzése: lehet telefonálni, személyes interjúkat készíteni, vagy reklámozd az online kérdőíved email listádon vagy a közösségi platformokon. Ügyelj rá, hogy mindenképp olyanokat szólíts meg, akik a célközönséged. Ha nem azok válaszolnak, akik számodra relevánsak, sajnos torz képet kapsz, így mellé fog menni az erre épített marketinged is.
  • A begyűjtött válaszokat rendszerezned és elemezned kell. Ez sokszor nagyon egyszerű, vagy automatikus, de ha a felmérés komplexebb, ez melós rész, viszont nagyon megéri.
  • Az eredmények alapján levont következtetések, ötletek kincset érnek majd számodra. Ennek segítségével tudod meghatározni vagy módosítani a termékstratégiád, hogyan építsd fel a honlapod, kialakítsd vagy módosítsd az ár stratégiád, vagy kijelöld, hol és milyen szövegezéssel fogsz hirdetni.

Példa

Íme néhány példa olyan kérdésekre, amiket feltehetsz egy olyan felmérésben, amit például egy vitamin bolt készít:

  • Melyek azok a testi problémái, amelyektől a leginkább megszabadulna?
  • A családjában milyen betegségek fordulnak elő a legtöbbször, amelyeket jó lenne elkerülni?
  • Milyen megoldásokat ismer a testi panaszok kezelésére?
  • Ön szerint a vitaminoknak milyen káros hatásai vannak?

Ez néhány példa, amiből értékes információkat gyűjthetünk, amelyek segítenek majd nekünk abban, hogy pontosan milyen üzenetek és főbb pontok köré építsük fel a kommunikációnkat.

Hány emberrel kell kitölteni a kérdőívet, hogy az releváns legyen? 

Ez egy nagyszerű kérdés. Fontos tudni azt, hogy 2 – 3 visszajelzés még nem lesz releváns. Ahhoz, hogy valóban kiértékelhető eredményt kapj, minimum 50 embert a célcsoportodból biztosan meg kell kérdezned, de jobb ha 100 – 200 visszajelzésed van. Természetesen a KSH által végzett hatalmas piackutatások ennél jóval nagyobb válasz-létszámot igényelnek, de nekünk most nem országos statisztikák felállítása a célunk, hanem egy konkrét szegmensről szeretnénk információkat gyűjteni.

Javaslom tehát, hogy mérd fel a célközönséged igényeit mielőtt bármit kommunikálnál a számukra. Így lesz a marketinged hasznos és kifizetődő. Ha bármilyen segítség kell a témában, nézd meg ezzel kapcsolatos szolgáltatásunkat itt!

Témakörök

Ingyenes E-book

Ezeket olvastad már?

  • Minden cikk
  • Blogolás
  • Facebook
  • Google algoritmus
  • Keresőoptimalizálás
  • LinkedIn
  • Marketing
  • Online marketing
  • Stratégia
  • Weboldal készítés
  • WordPress

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Online Marketing ABC Vezetőknek

Töltsd le ingyenes e-könyvünket, amelyben 99 kérdést válaszolunk meg vezetőknek az online marketingről. 

© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat