Nemrégiben egy facebook poszttal találkoztam, ahol az volt a kérdés, hogy mi a marketing célja. Ez egy nagyon is fontos…
Nagyon sok vezető és vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy elkezd kommunikálni a célcsoportja felé anélkül, hogy pontosan tudná, hogy mik a célcsoportja pontos igényei, problémái, kihívásai. Ez sajnos azt eredményezi, hogy hiába költ el a cég nagyon sokat különféle kommunikációs tevékenységekre, mégsem jön a megfelelő eredmény.
Ahhoz, hogy hatékony kommunikációt és értékesítést végezhessünk, elengedhetetlen az, hogy ismerjük a célközönségünk problémáit, hogy termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal ezek orvoslását, megoldását, könnyítését célozhassuk meg. Szemléltetésnek bemutatok erre egy példát. Ha napelemeket árulsz, és azt hirdeted, hogy szerelj te is napelemet a házadra, akkor nem biztos, hogy sokan fognak vásárolni tőled. Ám, ha kideríted azt csak a példának okáért, hogy az átlag magyar családnak nehéz kijönni havi szinten a fizetéséből, és az emberek előnyben részesítik a megtakarítási lehetőségeket, akkor máris a következő kommunikációval tudod hirdetni a napelemeidet: „Takarítsd meg az áramfogyasztásod akár 100%-át, mutatom hogyan!” Látható, hogy erre talán már több ember kapja fel a fejét.
Hogyan derítheted ki tehát a célcsoportod igényeit? Felméréssel!
Az első lépés, hogy tudd: kitől és mit szeretnél megtudni. Ezután gondold át az alábbi pontokat:
Példa
Íme néhány példa olyan kérdésekre, amiket feltehetsz egy olyan felmérésben, amit például egy vitamin bolt készít:
Ez néhány példa, amiből értékes információkat gyűjthetünk, amelyek segítenek majd nekünk abban, hogy pontosan milyen üzenetek és főbb pontok köré építsük fel a kommunikációnkat.
Ez egy nagyszerű kérdés. Fontos tudni azt, hogy 2 – 3 visszajelzés még nem lesz releváns. Ahhoz, hogy valóban kiértékelhető eredményt kapj, minimum 50 embert a célcsoportodból biztosan meg kell kérdezned, de jobb ha 100 – 200 visszajelzésed van. Természetesen a KSH által végzett hatalmas piackutatások ennél jóval nagyobb válasz-létszámot igényelnek, de nekünk most nem országos statisztikák felállítása a célunk, hanem egy konkrét szegmensről szeretnénk információkat gyűjteni.
Javaslom tehát, hogy mérd fel a célközönséged igényeit mielőtt bármit kommunikálnál a számukra. Így lesz a marketinged hasznos és kifizetődő. Ha bármilyen segítség kell a témában, nézd meg ezzel kapcsolatos szolgáltatásunkat itt!
Nemrégiben egy facebook poszttal találkoztam, ahol az volt a kérdés, hogy mi a marketing célja. Ez egy nagyon is fontos…
Nincs idegesítőbb annál, mint látni, hogy szép számmal érkeznek fel a weboldaladra vagy járnak a webshopodban, mégsem nyomják meg elegen…
Ha úgy érzed, hiába hirdetsz, és csak kidobott pénz az egész, akkor érdemes tovább olvasnod. Az alábbi pontok alapján ellenőrizheted…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Töltsd le ingyenes e-könyvünket, amelyben 99 kérdést válaszolunk meg vezetőknek az online marketingről.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat