Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
Nagyon sok vezető és vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy elkezd kommunikálni a célcsoportja felé anélkül, hogy pontosan tudná, hogy mik a célcsoportja pontos igényei, problémái, kihívásai. Ez sajnos azt eredményezi, hogy hiába költ el a cég nagyon sokat különféle kommunikációs tevékenységekre, mégsem jön a megfelelő eredmény.
Ahhoz, hogy hatékony kommunikációt és értékesítést végezhessünk, elengedhetetlen az, hogy ismerjük a célközönségünk problémáit, hogy termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal ezek orvoslását, megoldását, könnyítését célozhassuk meg. Szemléltetésnek bemutatok erre egy példát. Ha napelemeket árulsz, és azt hirdeted, hogy szerelj te is napelemet a házadra, akkor nem biztos, hogy sokan fognak vásárolni tőled. Ám, ha kideríted azt csak a példának okáért, hogy az átlag magyar családnak nehéz kijönni havi szinten a fizetéséből, és az emberek előnyben részesítik a megtakarítási lehetőségeket, akkor máris a következő kommunikációval tudod hirdetni a napelemeidet: „Takarítsd meg az áramfogyasztásod akár 100%-át, mutatom hogyan!” Látható, hogy erre talán már több ember kapja fel a fejét.
Hogyan derítheted ki tehát a célcsoportod igényeit? Felméréssel!
Az első lépés, hogy tudd: kitől és mit szeretnél megtudni. Ezután gondold át az alábbi pontokat:
Példa
Íme néhány példa olyan kérdésekre, amiket feltehetsz egy olyan felmérésben, amit például egy vitamin bolt készít:
Ez néhány példa, amiből értékes információkat gyűjthetünk, amelyek segítenek majd nekünk abban, hogy pontosan milyen üzenetek és főbb pontok köré építsük fel a kommunikációnkat.
Ez egy nagyszerű kérdés. Fontos tudni azt, hogy 2 – 3 visszajelzés még nem lesz releváns. Ahhoz, hogy valóban kiértékelhető eredményt kapj, minimum 50 embert a célcsoportodból biztosan meg kell kérdezned, de jobb ha 100 – 200 visszajelzésed van. Természetesen a KSH által végzett hatalmas piackutatások ennél jóval nagyobb válasz-létszámot igényelnek, de nekünk most nem országos statisztikák felállítása a célunk, hanem egy konkrét szegmensről szeretnénk információkat gyűjteni.
Javaslom tehát, hogy mérd fel a célközönséged igényeit mielőtt bármit kommunikálnál a számukra. Így lesz a marketinged hasznos és kifizetődő. Ha bármilyen segítség kell a témában, nézd meg ezzel kapcsolatos szolgáltatásunkat itt!
Black Friday – Így használd ki hatékonyan a marketingedben A Black Friday nem csak egy átlagos leárazási nap – ez…
Tarts lépést a marketinggel: Így hozhatsz ki többet a vállalkozásodból! A világ változik, a marketing is! Emlékszel, amikor a marketing…
Hogyan használd a marketingedben a ChatGPT-t? A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése az elmúlt években számos iparágban átalakította a működést,…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat