Az online marketing világa nagyon gyorsan változik. Új trendek jönnek és mennek. Így ha ki szeretnéd használni ezeket, érdemes képben…
A Facebook-on több, mint 5 millió regisztrált felhasználó van Magyarországról, így ez a platform továbbra is piacvezető. A Facebook előnye, hogy a posztokat ki is tudod emelni a megfelelő célközönség számára, így valóban el tudod érni azokat az embereket, akiket szeretnél. De nézzük mindezt részleteiben.
Fontos megérteni, hogy nincs egyetlen egy helyes válasz az időzítésre és a posztolás mennyiségére, mivel a célközönség és az iparág változó lehet. A megfelelő időzítés és gyakoriság megtalálásához érdemes tesztelni és elemezni a posztok teljesítményét, és reagálni a közönség visszajelzéseire. Tapasztalatom szerint a Facebookra heti 5-7 poszt kell ahhoz, hogy kitűnj a tömegből. Leginkább az esti órákban szoktak Facebookozni az emberek, így érdemes erre az időpontra időzíteni a posztok nagy részét.
A közösségi média posztok a blogcikkekhez hasonlóan a közönségedhez igazodva változatosak lehetnek. Vannak azonban olyan típusú posztok, amelyek általában jobban teljesítenek. Íme néhány példa az elmúlt évek tapasztalatai alapján:
99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.
A posztjaid széles körben való láthatóságát elérni a közösségi médián alapos tervezést és stratégiai megközelítést igényel. A korábbi kérdésekből már láthatod, mikre kell odafigyelned, de összefoglalásként az alábbiakra hívom fel a figyelmed:
Azok az emberek, akik már látták a posztjaidat, az úgynevezett „retargeting” célközönség. Van rá lehetőség, hogy elérd őket, és fenntartsd az érdeklődést, sőt aktivizáld őket:
A Facebook hirdetési felületén is ugyanúgy hirdethetsz, mint a Google platformján. De míg a Google kifejezetten keresési szándékokra épül, tehát kulcsszavakkal dolgozol, addig a Facebook a közösségi platformon történő “viselkedés”, érdeklődési körök alapján sorol be kategóriákba minden felhasználót, és az ő úgymond önkényes felosztására bízod a célzást. Ezért ez a Google hirdetésekhez képest kevésbé lesz pontos, viszont a Google-ön nagyon magas a verseny, ezért jobb, ha mindkettőt kiaknázod.
Természetesen a termékeid, szolgáltatásaid jellegétől is függ, hogy érdemes-e hirdetned a Facebook-on. Mivel itt az emberek mint magánszemélyek “szörfölnek”, szórakoznak, beszélgetnek, ezért ebből a nézőpontból kell megfogalmaznod az üzeneted.
A Facebook hirdetések azonban nem feltétlenül csak arra jók, hogy a termékedet, vagy szolgáltatásodat eladd. Sőt! A Google-lel szemben ez a platform sokkal inkább alkalmas arra, hogy növeld a céged ismertségét, bevezess egy új márkát, növeld a PR-odat, és nem utolsó sorban email feliratkozókat gyűjts.
Fontos megjegyezni, hogy a Facebook hirdetéseket általában a közösségi médiában való aktív jelenléttel kell támogatni. Ez alatt azt értem, hogy ha csupán a hirdetéseiddel találkozik a közönséged, akkor egy idő után úgymond “kiég” ez a csatorna. A rendszeres, értékes tartalomgyártás mellett azonban nagyon jól működik.
Az online marketing világa nagyon gyorsan változik. Új trendek jönnek és mennek. Így ha ki szeretnéd használni ezeket, érdemes képben…
Sokan kérdezik tőlünk, hogy hogyan lehet sikeressé tenni az email kampányokat. Természetesen erre nem létezik egy pontos válasz, hiszen ez…
Nagyon sok vezető és vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy elkezd kommunikálni a célcsoportja felé anélkül, hogy pontosan tudná, hogy…
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Töltsd le ingyenes e-könyvünket, amelyben 99 kérdést válaszolunk meg vezetőknek az online marketingről.
© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat