Telefon

+36 30 619 7748

Email

info@ttmarketingstudio.hu

Céges facebook posztolás: mit, mikor, hogyan, hányszor

Facebook posztolás sikeresen: arra gondoltam, hogy a tapasztalataim alapján összefoglalom egy bejegyzésben mindazt, amit a céges Facebook posztolásról tudni érdemes.  Mit posztolj, hogyan, mikor és hányszor? Nézzük!

A Facebook-on több, mint 5 millió regisztrált felhasználó van Magyarországról, így ez a platform továbbra is piacvezető. A Facebook előnye, hogy a posztokat ki is tudod emelni a megfelelő célközönség számára, így valóban el tudod érni azokat az embereket, akiket szeretnél. De nézzük mindezt részleteiben. 

 

Facebook posztolás: mikor és mennyit posztoljak?

Fontos megérteni, hogy nincs egyetlen egy helyes válasz az időzítésre és a posztolás mennyiségére, mivel a célközönség és az iparág változó lehet. A megfelelő időzítés és gyakoriság megtalálásához érdemes tesztelni és elemezni a posztok teljesítményét, és reagálni a közönség visszajelzéseire. Tapasztalatom szerint a Facebookra heti 5-7 poszt kell ahhoz, hogy kitűnj a tömegből. Leginkább az esti órákban szoktak Facebookozni az emberek, így érdemes erre az időpontra időzíteni a posztok nagy részét. 

 

Milyen típusú posztok a legsikeresebbek?

A közösségi média posztok a blogcikkekhez hasonlóan a közönségedhez igazodva változatosak lehetnek. Vannak azonban olyan típusú posztok, amelyek általában jobban teljesítenek. Íme néhány példa az elmúlt évek tapasztalatai alapján:

  • Blog bejegyzések megosztása, ami értékes tartalmat közvetít.
  • Személyes történetek és háttér információk: Az emberek szeretik megismerni az arcokat a cégek, márkák mögött.
  • Oktatóanyagok, tippek és útmutatók: az emberek gyakran a közösségi médián keresztül ismerik meg az új dolgokat.
  • Reakció egy aktuális hírre, témára. Használd ki egyes trendek, vezető hírek vagy aktuális események hullámát, és te is írj róluk a te nézőpontodból. 
  • Vizuális tartalmak: A képek és videók a leggyakrabban megosztott tartalmak közé tartoznak.
  • Idézetek és inspirációs tartalmak, amik motiválóak.
  • Interaktív posztok: Tegyél fel kérdéseket, szervezz szavazásokat, és biztasd a követőket a hozzászólásokra.
  • Aktuális hírek és események
  • Ügyféltörténetek és ajánlások: Az elégedett ügyfelek véleményei és történetei hatékonyan építik a bizalmat és
    meggyőzik az olvasót is a vállalkozásod minőségéről.
  • Kulisszatitkok és háttérmunka bemutatása: az emberek kíváncsiak, szeretnek belelátni a részletekbe.
  • Hashtag kampányok: aktivizáld követőidet versenyek létrehozásával, ahol jutalomért cserébe ők maguk osztanak
    meg tartalmakat általad megadott kulcsszavak mentén.

ONLINE MARKETING ABC CÉGVEZETŐKNEK

99 felvetett kérdésre 99 részletes válasz az online marketingről cégvezetőknek. Ingyenes e-könyv.

Hogyan tudod elérni, hogy a posztjaidat sokan lássák?

A posztjaid széles körben való láthatóságát elérni a közösségi médián alapos tervezést és stratégiai megközelítést igényel. A korábbi kérdésekből már láthatod, mikre kell odafigyelned, de összefoglalásként az alábbiakra hívom fel a figyelmed:

  • Optimalizáld a tartalmat a platformhoz. A Facebookon gyors, élvezetes, értékes, informatív tartalomra vágynak az emberek. Nyútsd nekik ezt.
  • Használj releváns kulcsszavakat és hashtag-eket.
  • Légy következetes az időzítéssel.
  • Inspiráld a követőket a megosztásra és követésre, illetve hozzászólásra.
  • Válaszolj az olvasók észrevételeire és kérdéseire, és próbálj aktív részese lenni a közösségnek.
  • Készíts tartalom tervet, és minőségi tartalmakat.
  • Használj fizetett hirdetéseket.
  • Használd az analitikai eszközöket, hogy elemezd a posztjaid teljesítményét.

 

Mit tudsz kezdeni azokkal az emberekkel, akik már látták a posztjaidat?

Azok az emberek, akik már látták a posztjaidat, az úgynevezett „retargeting” célközönség. Van rá lehetőség, hogy elérd őket, és fenntartsd az érdeklődést, sőt aktivizáld őket:

  • Retargeting hirdetések: ilyen hirdetéseket beállíthatsz a Facebookon és az Instagramon, amik azoknak az embereknek jelennek meg, akik már korábban látták vagy interakcióba léptek a posztjaiddal vagy a weboldaladdal.
  • E-mail marketing: Ha rendelkezel az érdeklődők e-mail címével, küldj nekik e-mail marketing üzeneteket. Ez fenntartja a kapcsolatot.
  • Interakció a közösségi oldalon: Kommentelj és válaszolj azoknak, akik reagáltak a posztjaidra vagy megosztották
    azokat.
  • Kérj visszajelzést: Érdeklődd meg, mit gondolnak a tartalmadról, és milyen további tartalmak érdeklik őket.
  • Kérd meg őket, hogy osszák meg a tartalmaidat az ismerőseikkel vagy a saját követőikkel. A személyes ajánlások
    segítik a tartalom további olvasókhoz való elterjedését.

 

Mikor érdemes Facebook hirdetést használni? 

A Facebook hirdetési felületén is ugyanúgy hirdethetsz, mint a Google platformján. De míg a Google kifejezetten keresési szándékokra épül, tehát kulcsszavakkal dolgozol, addig a Facebook a közösségi platformon történő “viselkedés”, érdeklődési körök alapján sorol be kategóriákba minden felhasználót, és az ő úgymond önkényes felosztására bízod a célzást. Ezért ez a Google hirdetésekhez képest kevésbé lesz pontos, viszont a Google-ön nagyon magas a verseny, ezért jobb, ha mindkettőt kiaknázod.

Természetesen a termékeid, szolgáltatásaid jellegétől is függ, hogy érdemes-e hirdetned a Facebook-on. Mivel itt az emberek mint magánszemélyek “szörfölnek”, szórakoznak, beszélgetnek, ezért ebből a nézőpontból kell megfogalmaznod az üzeneted.

A Facebook hirdetések azonban nem feltétlenül csak arra jók, hogy a termékedet, vagy szolgáltatásodat eladd. Sőt! A Google-lel szemben ez a platform sokkal inkább alkalmas arra, hogy növeld a céged ismertségét, bevezess egy új márkát, növeld a PR-odat, és nem utolsó sorban email feliratkozókat gyűjts.

Fontos megjegyezni, hogy a Facebook hirdetéseket általában a közösségi médiában való aktív jelenléttel kell támogatni. Ez alatt azt értem, hogy ha csupán a hirdetéseiddel találkozik a közönséged, akkor egy idő után úgymond “kiég” ez a csatorna. A rendszeres, értékes tartalomgyártás mellett azonban nagyon jól működik.

 

Amennyiben segítségre van szükséged Facebook posztolás terén, keress bennünket itt!

Témakörök

Ingyenes E-book

Ezeket olvastad már?

  • Minden cikk
  • Blogolás
  • Facebook
  • Google algoritmus
  • Keresőoptimalizálás
  • LinkedIn
  • Marketing
  • Online marketing
  • Stratégia
  • Weboldal készítés
  • WordPress

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Online Marketing ABC Vezetőknek

Töltsd le ingyenes e-könyvünket, amelyben 99 kérdést válaszolunk meg vezetőknek az online marketingről. 

© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat