Telefon

+36 30 619 7748

Email

info@ttmarketingstudio.hu

Ezért csalódsz cégvezetőként a marketingesedben

Ez egy nagyon érdekes kérdés, és szeretném megosztani az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat. Véleményem szerint egy cégvezető azért csalódik a marketingesében, mert nem azt várja el tőle, amit reálisan elvárhatna. Nézzük meg, hogy mit is értek ez alatt pontosan. 

Ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen, és sok terméket vagy szolgáltatást adjon el, ahhoz a teljes cégre szükség van, nem csak a marketingre. A marketing csak az egyik funkció a többi 6-7 funkció mellett, amelyek mind felelősek a bevételért. Ezek a további funkciók az Ügyvezetés, a HR, az Értékesítés, a Pénzügy, a Szolgáltatás, a Minőségbiztosítás vagy a PR. Nézzük meg ezt a kérdést részletesebben:

Jogos elvárások a cégvezetőtől a marketing felé:

  • Nagy számú kvalifikált érdeklődő.
  • Releváns érdeklődők, akik értik a termék/szolgáltatás mibenlétét, és akarják azt.
  • Felkelti az érdeklődést a termék, cég iránt.

Véleményem szerint a marketing feladata az, hogy különféle eszközök segítségével felkeltse az érdeklődést az adott cég termékei vagy szolgáltatásai iránt, és hogy érdeklődőket közvetítsen a cég további osztályai felé. 

Féligazságok, amiket részben elvárhat a cégvezető a marketingtől:

  • Népszerűség.
  • Ismeretséget ér el a termék, cég iránt.
  • Bizalom.
  • Megtérülő marketing költség és nyereség termelése az első perctől.
  • Értékes vevők, akik értik a terméket és visszajönnek.
  • Működő sales csatornák biztosítása.

Ezekben tud segíteni a marketing, de láthatjuk, hogy ezek a pontok inkább az egyéb osztályok feladatai. Először azt szeretném elmondani, hogy a marketing alapjában véve egy hosszabb távú befektetés, és nem biztos, hogy egy-két hónap alatt megtérül a költsége, főleg ha az alapoktól kezdjük el felépíteni a marketinget. Ahhoz, hogy sok embert érjünk el, és érdeklődőket szerezzünk, idő kell és a többi osztály segítsége. 

Például bizalmat pozitív ügyfél nyereségekkel, pozitív ügyfél véleményekkel és tapasztalatokkal lehet elérni, ami a Szolgáltatás, a PR és az Ügyvezetés funkciók feladatai, illetve közvetetten a Minőségbiztosítás feladata. Azt, hogy a vevők visszajöjjenek, szintén a Szolgáltatás és a Minőségbiztosítás tudja elérni. Hogy működő sales csatornák legyenek, az pedig az Értékesítés feladata – a marketing hozza az érdeklődőket, de őket lezárni az értékesítő munkatársak feladata. 

Ezért azt gondolom, hogy míg a fenti pontokban közreműködik a marketing is, itt már szükséges a cég többi osztályának hozzájárulása is. 

Tévhitek – dolgok, amiket a cégvezetőknek nem a marketingtől kellene elvárniuk

  • Hűséges vásárlói kör.
  • Profit.
  • Forgalom, bevétel.
  • Bevétel, ami többszöröse a költségeknek.

A fenti dolgok leginkább az Értékesítés, az Ügyvezetés és a Szolgáltatás feladatai. 

Ahhoz, hogy sikeresen értékesítsünk, és profitot termeljünk, nem csak egy marketingesre van szükség, aki megold mindent és szállítja a vásárlókat. A marketing csak egy a sok fontos funkció közül, amiket hatékonyan kell működtetni minden vállalkozásban a siker érdekében. Ha nem jönnek a vevők, akkor ennek okát érdemes minden fent említett osztályban megvizsgálni, és kezelni. 

Te mit gondolsz erről? Ha szeretnél egy hatékonyabb marketinget, keress bennünket itt!

Ezeket olvastad már?

  • Minden cikk
  • Blogolás
  • Facebook
  • Google algoritmus
  • Keresőoptimalizálás
  • LinkedIn
  • Marketing
  • Online marketing
  • Stratégia
  • Uncategorized
  • Weboldal készítés
  • WordPress

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Duplázd meg a bevételed program

10 Pontos Marketing Ellenőrzőlista, amely segítségével jelentősen növelni tudod a bevételed. 

© 2023 Minden jog fenntartva. TT Marketing Stúdió I Adatkezelési Szabályzat